Yeni Nesil ÖKC Kullanma Mecburiyetine İlişkin Tebliğ

Ertelenen Prim Borçları

DUYURU

ERTELENEN PRİM BORÇLARI

Bilindiği üzere, 5510 sayılı Kanunun geçici 72 nci maddesi ile 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen sigortalıları çalıştıran özel sektör işverenlerimizden gerekli şartları taşıyanların 2016 yılı Aralık ayına ait ertelenen sigorta prim tutarının 2017 yılı Ekim ayı sonunda (31/10/2017 tarihine kadar), 2017 yılı Ocak ayına ait ertelenen sigorta prim tutarının 2017 yılı Kasım ayı sonunda (30/11/2017 tarihine kadar), 2017 yılı Şubat ayına ait ertelenen sigorta prim tutarının ise 2017 yılı Aralık ayında (26 Aralık 2017 tarihine kadar ) ödenmesine ilişkin düzenleme hayata geçirilmiş olup, ertelenen prim tutarları için yeni ödeme sürelerinin belirlenmesi veya ertelenen prim tutarlarının tahsilatından vazgeçilmesi gibi bir durum söz konusu değildir.

Bu doğrultuda, ödeme süreleri ertelenen primlerin belirtilen tarihlerde ödenmemesi halinde prim borcu ortaya çıkacak ve ilgililer, yararlandıkları sigorta prim teşvik ve desteklerinden yararlanamayabilecek, ödenmeyen primler noktasında gecikme cezası ve gecikme zammına maruz kalabilecek ve yine ödenmeyen primler sebebiyle icra takip ve haciz uygulamasıyla karşı karşıya kalabileceklerdir.

Bu bakımdan, işverenlerimizin yürürlükteki sigorta prim teşvik ve desteklerden yararlanma hakkını kaybetmemeleri, süresinde ödenmeyen prim tutarları noktasında Kurumun bu nitelikteki alacaklara uyguladığı gecikme cezası ve gecikme zammına maruz kalmamaları ve yine süresinde ödenmeyen primler sebebiyle icra takip ve haciz uygulamasıyla karşı karşıya kalmamaları için ertelenen sigorta prim tutarlarını yukarıda belirtilen tarihlere kadar ödemeleri önem arz etmektedir.

Kamuoyuna ve işverenlerimize saygıyla duyurulur.